DGS 2018 Gireceklere Altın Değerinde Tavsiyeler



2018 DGS' YE HAZIRLANANLAR İÇİN :) :) :)

Merhaba sevgili arkadaşlar, DGS ile ilgili tüm taktik teknik ve çalışma disiplini ile ilgili önemli noktaları başlıklar halinde sizlere anlatacağım.

1) DGS'ye HAZIRLIK ÖNCESİ ZİHİNSEL SÜREÇLER

Arkadaşlar önceliklİ olarak DGS ye neden çalıştığınızı idrak etmek zorundasınız. Çalışmaya başlamadan önce motivasyonunuzun yüksek olması açısından bir hedefiniz olmalı. Kendinize belirlemiş olduğunuz hedefin sizlere hayal kurduruyor olması gereklidir. Hayaller olmadan belirlenen hedeflerin içi boş kalacak ve çalışmaya başladığınızda karşılaştığınız zorluklar sizlerde motivasyon kaybına dolayısıyla çalışma disiplininde kopmalara sebep olacaktır.

Dolayısıyla sizlerden istediğim şu; Daha önce hiç yapmamış olsanız bile gece yatmadan önce hayallerinizi gözden geçirin. Bu sınava neden hazırlandığınızı ciddi anlamda idrak edin. Bu motivasyon gücü kafanızdaki bütün soru işaretlerini yok edecek ve sadece hedefe odaklanacaksınız dolayısıyla çok büyük ihtimalle gülen taraf olacaksınız.

2) ALT YAPIM ZAYIF NE YAPMALIYIM?

Sevgili arkadaşlar 1. başlıkta belirttiğim itici güce sahip olduktan sonra tek yapmanız gereken bir çalışma disiplini oluşturmaktır.

Dersaneye gidiyor iseniz; Konu ilerleme bakımından dersane programını takip edin. Günlük tekrarlar yapıp ödevlerini eksiksiz tamamlayın. Başlangıçta kolay kaynaklar çözün. Zorluk dereceleri farklı en az 2 (ideal 3) kaynaktan ilerleyin.( Bunu başka bir madde altında açacağım) Çözemediğiniz soruları öğretmenlerinize sorun ya da gruplarda paylaşın. Yapamadıklarınızı anlamadan asla geçmeyin. En önemli soru yapamadığın sorudur felsefesini oturtun.

Dersaneye gitmiyor iseniz; 1 konu anlatımlı kitaba ve video anlatımlara ihtiyacınız var. Önce kitaptan konuyu çalışın sonra video dinleyip o konu ile ilgili mümkün olduğunca çok fazla çözümlü soru inceleyin.( Önemli noktaları not alın) Daha sonra soru bankalarına geçip kolay kaynaktan başlayarak çözmeye başlayın.

3) DAHA ÖNCE HAZIRLANDIM ALT YAPIM GÜÇLÜ NASIL ÇALIŞMALIYIM?

Sizler tabiiki daha şanslısınız ve çalışmak sizler için daha eğlenceli olacaktır. Dersaneye gitseniz de gitmeseniz de konuları erkenden bitirmelisiniz. Ne kadar erken bitireceğiniz alt yapınız ile doğru orantılı. 30-40 arası netlerde iseniz konuları en fazla 4 ayda bitirebilirsiniz. 40-50 arası netlerde iseniz konuları bitirmek en fazla 2,5 -3 ay sürmelidir. 50 ve üstü ise konular 1-2 ay içerisinde bitmelidir. Daha sonrasında seviyenize göre 3 ila 10 arasında soru bankası bitirin. Bunlardan 2 tanesini yoğun deneme çözmeye başladığınız döneme saklayın.

Kitap çözme ile ilgili tekniği ayrı başlık altında anlatacağım.

4) NASIL PLAN YAPMALIYIM?

Arkadaşlar burada da baz almanız gereken 3 şey;

Alt yapınız, 

Soru çözme hızınız

Günlük kaç saat zaman ayırabileceğiniz

Bu üçünden hareketle konuların ne zaman bitebilecegine karar verin. Örneğin 4 ay olsun. Sonra ay ay programınızda yer alacak konuları belirleyin ve yazın. Daha sonra aylık programlara bakarak o ay konular bitecek şekilde çalışmalarınızı düzenleyin. Günlük program tavsiye etmiyorum. Çünkü kolay konularda bazı günler rahat geçecekken zorlu konularda yetiştirememe sıkıntısı sizi gerecektir. Aylık hedefler yaptığınızda başlarda yavaş ilerleseniz bile ilerleyen günlerde çalışma hızınızı arttırmanız gerektiğini anlayacaksınız ve cok fazla stres yapmadan o açığı o ay içerisinde kapatabilirsiniz.

Programı yaptıktan ve başladıktan sonra zaman yetersiz geliyor ise tüm programı tekrardan düzenleyin örneğin 4 ay iken 4,5 ay yapın. Ya da zaman fazla fazla yetiyor ise 4 ay iken bunu 3-3,5 aylara indirebilirsiniz.

Unutmayın önemli olan sizlerin kendi çalışma hızınızda konuları anlayarak ilerlemenizdir.

5) KAÇ SORU ÇÖZMELİYİM?

Benim prensibime göre her öğrenciye aynı sayıda hedef soru vermek yanlıştır. Şu kadar soru çözmek gerek diye bir gerçek yok. Bunu sizler kendiniz şu şekilde tespit edin. 3 günlük bir tespit dönemine girin fakat çok ciddiye alarak çalışın. Bu 3 günlük tespit döneminde günlük ortalama kaç saat ders çalışıyorsanız ve ortalama kaç soru çözüyorsanız kısa vadede hedefiniz o olmalıdır. Örneğin tespit döneminde günlük 5 saat çalışma ve ortalama 150 soru çözmüş iseniz belirleyeceğiniz çalışma saatleri ve soru sayıları bunların çok üstünde olmayacak şekilde düzenlenmelidir. Burada benim dikkate aldığım şey unutmayın; Sizin çalışma hızınızdır. Zaten uzun vadede bu hedefler alışkanlık haline geldikten sonra zamanla artacaktır. ( tespit etmeye devam edin ve iyiye gittikçe çalışma saatlerini ve soru sayılarını arttırın)

6) KONULARI ÖĞRENME AŞAMASINDA SORU BANKALARI NASIL ÇÖZÜLÜR?

Arkadaşlar burada anlatacağım soru çözüm sistemi bizzat bana ait olup tekrar yapmanızı gerektirmeyen ve konuların kalıcılığını en yüksek seviyede sağlayan sistemdir.

Kendinize kolay orta ve orta üstü seviyelerde hiç çözülmemiş 3 kitap belirleyin. 

1. Kitaptan 6. Konuya kadar geldikten sonra 2. Kitaptan 1. Konuyu çözün. 1. Kitapta 7. Konuya geldikten sonra 2. Kitapta 2. Konuyu çözün.

1.kitap 2.kitap 3.kitap

1

2

3

4

5

6 1

7 2

8 3

9 4

10 5

11 6 1

12 7 2

Şeklinde her kitaptan çözülen konular arasında 5 konu olacak sekilde geriden gelerek çözdüğünüzde 3 kitap bitiminde en yüksek kalıcılık ile konuları bitirmiş olacaksınız.

7) KİM KAÇ SORU BANKASI ÇÖZMELİ?

Başlama aşamasında:

0-10 net yapanlar; 2-3 kitap

10-15 net yapanlar; 3 kitap

15-20 net yapanlar; 3-4 kitap

20-30 net yapanlar; 4-5 kitap 

30-40 net yapanlar; 5-6 kitap

40-45 net yapanlar; 6 kitap

45-50 net yapanlar; 7-8 kitap

50 ve üstü net yapanlar; 8 ve üstü kitap

(Tüm zamanını sınava hazırlık için harcayanlara göre düzenlenmiştir)

(Kitap sayıları seviyelere göre ideal sayılardır. Biraz az ya da fazla çözülebilir bu sizin çalışma hızınıza göre değişkenlik gösterebilir)

8) DENEME SINAVLARI NE SIKLIKLA YAPILMALIDIR? DENEME SINAV SONUÇLARINA GÖRE NELER YAPILMALI?

Konu çalışma aşamasında en fazla haftada 1 tane deneme yapmak yeterlidir. Konular bittikten sonra soru bankaları çözerken haftada 2 tane deneme idealdir. Son 1-2 ay geldiğinde denemeleri zamanla sıklaştırın. Zaman ilerledikçe 2 günde 1 deneme, günde 1 deneme, günde 2 deneme, günde 3 deneme şekilde son bulsun. 3 ten fazla çözmeyi uygun bulmuyorum.

Denemelerle ilgili en önemli nokta şudur ki; siz bu deneme sınavlarını soru çözmek için değil kendinizi degerlendirmek için yapıyorsunuz. Denemeleri yaptıktan sonra denemenin kapağına yapılan yanlışlar ve boşlar ile ilgili bir istatistik oluşturun(yazıp kapağa yapıştırın)

Örneğin; üslü sayılar; 1 yanlış 

Denklem çözme; 1 yanlış 2 boş 

Kesir problemleri; 3 boş

Bu verileri deneme kapağına bir kağıt üzerinde kaydettikten sonra; bir sonraki denemeye hazırlık için bu boş ve yanlışları azaltmak için çalışmalarınızı yönlendirin. En doğru çalışma eksiklere yönelik yapılan çalışmadır. (Özellikle son 1 ay kala inanılmaz artış sağlarsınız)

Son zamanlarda elinizde kitaplar kaldıysa bu kitaplardan sadece hata yaptığınız konuları çözün tamamını bitirmek anlamsız zaman kaybı olur.

9) KAYNAK ÖNERİLERİ

***Temeli zayıf olanlar için;

.Beyaz Kalem DGS 

.Dokuzaltı 1-2

.Yargı DGS 

.Karekök 0 geometri 

.Murat DGS

*** Temeli orta seviyede olanlar;

. Dokuzaltı 1-2

. İntibak DGS 

. Yargı DGS

. Pegem DGS 

. Hız ve Renk YGS 

. Karekök YGS 

. Tasarı ALES 

. Rutin Olmayan Problemler

. Lider Mantık

*** Temeli bomba olanlar :)

. Dokuzaltı 1-2 

. İntibak DGS 

. Karekök YGS 

. Tasarı ALES 

. Hız ve Renk YGS 

. 3-4-5 YGS 

. Apotemi YGS 

. Lider- Mantık

DENEMELER;

. Dokuzaltı

. İsem

. Pegem 

. İntibak 

. TG Denemeleri ( Yayın farketmez )

. Kısayol Akademi 

. Radikal Akademi 

. Ales Denemeleri ( 40 üstü hedefleyenler )

. Tasarı 

. Filozof

. Çıkmış dgs ve ales sınavları

Yorumlarınıza göre maddelerin devamını getireceğim :)

ŞENER KARA

MATEMATİK ÖĞRETMENİ VE ÖĞRENCİ KOÇU


2018 Dgs yolculuğuna, ben dahil binlerce girecek olan adaylara,bu yoğun tempoda başarılar dilerim.

Yorumlar

  1. Çok teşekkürler benim için çok aydınlatıcı oldu planlama konusunda nasıl yapacağım hakkında en ufak bir bilgim yokken kafam çok karışıkken (hele birde 1 yaşında ki oğlum ilgi beklerken (ev işlerini saymıyorum bile) )yazınız sayesinde şimdi önümü az çok daha iyi görebiliyorum çok teşekkürler 💐💐💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim.mutlu,başarlı ve keyifli günler dilerim.

      Sil
    2. Şunu da sormak istiyorum acaba ben hangi konular üzerinde daha çok çalışmalıyım? Hangi konulardan daha çok soru geliyor? Çünkü hem zamanım kısıtlı hemde temelim maalesef çok zayıf 😔 bu yüzden en çok nereden soru geliyorsa daha çok onlara odaklanıyım diye düşünüyorum ama yanlış mı yoksa doğru düşünüyorum bilemiyorum 😞

      Sil
    3. Yaklaşık 140 gün var aslında temeli zayıf olanlar için bile ideal süre.
      Temeli çok iyi biri günde 2-3 saat çalışarak program yapabilir kendine,temeli zayıf olanlar bu farkı kapatmak için 5-6 saate kadar çalışmalı.En azından, geçmişteki hataların cezası 5-6 saatlik süre.(her şeyi zamanında yapmış olsaydık keşke.)
      Konu olarak dgs problem sorularını sever.Her soru problem gibidir.Fakat konu ayırmamanızı isterim.144 gün verimli çalışma ile bütün konuların üstesinden gelebilirsiniz.

      Sil
  2. Merhabalar benim de bir sorum olucak. Benim temelim zayıf ve bölümüm sayısal mimarlığa geçmeyi düşünüyorum İnşallah Allah nasip eder. Benim sorunum şu çalıştığım konuyu tekrarlasam tekrar soru çözsem bile unuttum. Bölünebilme kurallarına geçtim iki gün önce bi kaç gün çözdüm az buz yapabildim zorlansamda. Ve konu tarama testinde soruların çoğunu yapamadım.sizin yazdığınıx taktiği uygularsam konuyu kavrar ve hiç unutmaz mıyım acaba?? Bir de bende b12 eksikliği var her ay iğne oluyorum. Bu durumdan çok sıkıldım ümitszliğe kapıldım resmen moralimi bozdu bu unutmak. Bir de konuyu çalışıp soruları çözdükten sonra başka kaynaktan da çözeyim diyorum olmuyo çözümü farklı yani ben şu sorunda var deneme testlerinde bu soruyu nasıl çözüyoduk diye soruyorum kendime siz ne önerirsiniz bi de aperatif ve antreman mat iki yi kullanıyorum aynı konuyu ikisinden de çözüyorum orta zor seviye ne önerirsiniz . Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Unutkanlık konusunda herkes kendinin doktorudur.Ben dahil herkeste olabilen sıradan bir durumdur.Kitap okurken bazen bir önceki sayfayı hatırlamadığım bile oluyor.Yapabileceğim en iyi şeyde sürekli tekrar etmek oluyor.Bu matematik içinde geçerlidir.Formülleri unutucak olsam kağıda yazar duvarıma yapıştırırım.Sürekli tekrar ederim.Çözümlü soruları bazen 4-5 defa tekrar ben çözerim.
      Dediğim gibi doktor sizsiniz.Reçetenize istediğinizi yazarsınız.Her türlü yöntemi deneyebilirsiniz.
      Soru tipleri gördükçe artık sorulara alışmış olacağız ve her soru kolay hale gelicektir bu kıvama gelebilmek için her türlü kaynakdan her türlü soruyu çözmek uğraşmak olucaktır.
      Benim yazdığım programı örnek alın sadece.Kendinize özel taktik çıkartın.Çünkü herkesin kendine özel yöntemi vardır.

      kaynak önerimde blogda yazdıklarım gibi.Farklı sınav tür kaynaklarından da çalışabilirsiniz.Ales,Kpss,ygs.. çünkü matematik konuları aynıdır ve daha fazla soru tipi görmüş olursunuz

      keyifli çalışmalar :)

      Sil
  3. Sağolun bi ales kitabı alırım orta seviye olarak. İnşallah tekrarlarken ezberlemem :Dd

    YanıtlaSil
  4. Merhaba tekrar bir sorum olucak size. Ben lisede grafik tasarım mezunuydum ve grafikerlik için iş teklifi aldım hem işe gidip sabah10 akşam 6 hemde dgsye çalışılır mı sizce ? Acil yardım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer işe ihtiyacınız var ise,
      işten kalan vakitlerinizi %100 değerlendirmelisiniz.Yani kalan vaktiniz = dgs
      sınav yaklaştıkça zamanla uykunuzdan kısıp ders çalışacaksınız ve bunun gibi zorluklarla baş edeceksiniz.
      Eğer işe ihtiyacınız yok ise,kalan 4-5 ay süreyi değerlendirmelisiniz.Sadece ders çalışarak
      Yani seçim size ait.
      keyifli günler

      Sil
  5. Merhabalar öncelikle paylaşmış olduğunuz bu güzel bilgiler için size çok teşekkür etmek isterim müsaade ederseniz size sormak istediğim bir kaç soru olacak 2 sene önce mimarlık ve şehir planlama bölümünden mezun oldum fırsatım olmasına rağmen bir türlü kafamı toparlayıp çalışamadım şuan geçen zamana o kadar pişmanım ki hayatımı düzene sokup istediklerimi elde etmek istiyorum şuan için kafamda sadece mimarlık bölümüne geçiş yapıp hayalimi gerçekleştirmek var istediğim tek şey başarabileceğim konusunda sadece biraz destek görmek ailem ve arkadaşlarım malesef ki bu konuda biraz geride kalıyor sadece şunu duymak istiyorum sizden.çalışmaya şuan başlasam bile çok geç kalmış sayılır mıyım 4 ay kadar bir süre kaldı önümüzde. tam anlamıyla kafamı toparlayıp çalışmak istiyorum artık buna kesin karar vermiş durumdayım ama bunu nasıl yapacağımı nereden başlayacağımı bilmiyorum üstelik şuan bir iş hayatım var ancak saat akşam sekizden sonra boş olabiliyorum kaç saat çalışmam gerekiyor nasıl çalışmam gerekiyor bununla ilgili beni bilgilendirirseniz çok memnun olurum. Benim bölümüm sayısal bölüm üzerinden değerlendiriliyor diploma puanım 3.60 kaç net yapmam gerekiyor. şimdiden teşekkür ederim başarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Dikkatimi çeken ilk cümle ;
      '' biraz destek görmek ailem ve arkadaşlarım maalesef ki bu konuda biraz geride kalıyor''
      Kendimden örnek vermek istiyorum.Bu konuda ben de sizin kadar desteksiz kalmışımdır.Fakat bu desteğin asla gelemeyeceğini çevremden geç de olsa anladım.Çözümü ise kendim halletmeye çalıştım.Dostumdan alacağım acımasız eleştiri yerine,bana bu konuda destek olabilecek insanlarla konuşup öyle aldım,ailemle değilde üniversite kazanmış birinden destek istedim,moralimi bozan insanlar yerine kitap okumayı tercih ettim.Öncelikle kendi moral seviyenizi yüksek tutmalısınız.

      ve

      ''kesin karar vermiş durumdayım'' demişsiniz.Bu kararı ve sözü kendinize verdiyseniz sizi kimse tutamaz.
      2 yıl önce -Sadece aptallar 8 saat uyur- diye kitap okumuştum ve uyku takvimim ile günde yaklaşık 5 saat uykunun kendi bünyeme yettiğini zamanla anladım.Bu bana daha az uyku süresi daha fazla çalışma süresi kazandırdı.İş hayatınız var.Geçmişte zamanında yapmadığınız şeyleri yapmak daha zor olacak fakat artık sizin için ceza olacak.Uykunuzu elinizden almış olacak.
      4 ay iş hayatı olana göre kısa bir zaman.Çünkü verimli ders çalışma vakitleri az.Size tavsiyem hayatınızın son 4 ayı gerçekten iyi anlamda değerlendirmek.Zamandan bahsetmem ise kimi rakipleriniz 3 saat çalışıyorsa sizin 5 saat çalışmanız gerekir.ve bu 5 saati zamanı gelecek uykunuzdan,arkadaşlarınızdan,sosyal hayatınızdan fedakarlık yaparak kazanacaksınız.
      Çalışma sürenizi saat olarak belirlemeyin, hedefinize aşık olarak çalışın ki zaman algınız olmadan kendinizi tamamen derse odaklayın.Yani çalışabildiğiniz kadar çalışın :) (son 4 ay)
      nasıl çalışmanız gerektiğinide de siz karar vermelisiniz.Örnek ders çalışma programlarını kendinize göre uyarlamalısınız.
      keyifli çalışmalar
      sorularınızı mail olarak atarsanız hemen görmüş olurum

      afgulcay@gmail.com

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Çok faydalı bir yazı olmuş. Çok teşekkürler. Nasipse 2019 yılında dgsye gireceğim.Dershaneye gitmeden hazırlanacağım.Temelim zayıf. kaynak önerileriniz hala geçerli mi? Tasarı yayınlarının modüler dgs setini almayı düşünüyorum başlangıç için, temeli zayıf olanlar için uygun mu? Yoksa yargı yayınlarını alacağım.teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
  8. Selamün aleyküm kardeşim. Çok teşekkür ediyorum böylesine faydalı bir yazı paylaştığınız için. Benim temelim bir türlü oturmuyor elektrik elektronik mühendisliği icin 2 3 kez girdim 10 neti gecemiyorum. Ve kamuda çalışıyorum suan sad2ce haftasonu ve akşam zamanim var ne öneriyorsunuz?

    YanıtlaSil
  9. DGS kitabı ararken bu site çıktı karşıma. Fiyatlar ucuz ama güvenemedim. Burdan alışveriş yapan var mı?
    https://www.mediafire.com/view/1hrvhh9t92wy9a2/DGS_Haz%25C4%25B1rl%25C4%25B1k_Kitaplar%25C4%25B1.jpg/file

    YanıtlaSil

Yorum Gönder