SANAL MAKİNE NEDİR?NASIL KURULUR?ÜCRETSİZ PROGRAMLAR VE DAHA FAZLASI İÇİN GELİN Bİ ÇAYIMIZI İÇİN

          SANAL MAKİNE NEDİR?

Sanal makine,gerçek bir bilgisayar siteminin yazılımsal ve donanımsal olarak çalışan mekanizmaların yazılım olarak uyarlanma şeklidir.Binevi sanal makine,işletim sistemi ile bilgisayar platformu arasında kullanılabilir bir sanal ortam yaratır yani ben dahil bu olayı özetlersek yazılımsal bir bilgisayar(bilgisayar olarak düşünebilirsiniz)fakat donanımı sanal bir bilgisayar.Zihninizle canlandıracağınız bir oyuncak.
İlk sanal makine Gerald J. Popek ve Robert P. Goldberg tarafından tanımlanmıştır.


Sanallaştırma için kullanılabilecek başlıca ücretsiz yazılımlar:
- VMware Player
- VirtualBox
- Microsoft Virtual PC

VMware Player



Bu ücretsiz masaüstü sanallaştırma yazılımı; VMware Workstation, VMware Fusion, VMware Server, VMware ESX, Microsoft Virtual Server veya Microsoft Virtual PC ile oluşturulmuş herhangi bir hazır sanal makineyi çalıştırabilmenizi veya sıfırdan yeni bir işletim sistemi kurabilmenizi sağlar.

VMware Player, aynı anda birden çok işletim sistemini (Örneğin; Windows 7, Chrome OS veya son çıkan Linux Sürümlerini) bilgisayarınızı yeniden başlatmaya gerek olmaksızın çalıştırabilmenizi ve izole bir ortamda farklı işletim sistemlerini veya yazılımları güvenli bir şekilde test edebilmenizi sağlar. Ayrıca güvenli bir şekilde webde gezebilir, sisteminize zarar verebileceğinden şüphelendiğiniz programları da sanal makinede kurarak test edebilirsiniz. Özetle; sistem çökmesinden korkmadan tepe tepe kullanabileceğiniz sanal bir bilgisayara sahip olursunuz.

Ücretsiz VMware vCenter Converter kullanarak mevcut Windows PC'nizi sanal makineye dönüştürebilir ve bu sayede kullandığınız yazılımları tekrar kurmaya gerek kalmadan kendi makinenizin sanal bir kopyasını kullanabilirsiniz. Bu sayede sisteminize kurmak istediğiniz bir programı önce sanal makinede kurup test ettikten sonra gerçek makinenize kurma yoluna gidebilirsiniz. Ayrıca sanal makineleri sadece test amaçlı geçici olarak değil, sürekli kullanmanız da mümkün.

VİRTUALBOX


VirtualBox, InnoTek firması tarafından geliştirilen bir "sanal makine yazılımı"dır. Sanal makine de ne ola ki? Bilgisayarınızda aynı anda birden fazla işletim sistemi çalıştırabilmenizi sağlayan programa sanal makine deniyor. İyi de bunu zaten yapamıyor muyduk? Bilgisayarımızda aynı anda birden fazla işletim sistemi varken, açılışta hangisini başlatacağımızı belirleyebiliyorduk. Ama hayır, biz "aynı anda" çalıştırmaktan bahsediyoruz. Nasıl yani?

Diyelim ki, bilgisayarınızda Pardus açık. Ama siz, bir yandan Windows açıp Photoshop ve AutoCad gibi Linux'ta olmayan programları kullanmak; aynı anda farklı Linux dağıtımlarını tanıyıp, öğrenmek; bir yandan da OpenBSD, MacOS gibi adını sıkça duyup bir türlü neye benzediğini öğrenemediğiniz işletim sistemlerini kullanmak istiyorsunuz. Hem de canınız sıkıldığında farklı bir pencereye geçerek kullandığınız işletim sistemini anında değiştirmek, gerekirse tam ekran yaparak, sadece o işletim sistemi açıkmış gibi çalışmak istiyorsunuz. VirtualBox ile bunların hepsi mümkün.Hmm, demek ki VirtualBox, bilgisayarınızda bir işletim sistemi açıkken başka işletim sistemlerini de aynı anda farklı pencerelerde çalıştırabilmeyi sağlıyormuş. Peki bunun başka avantajları, kullanım alanları var mı? Elbette. Örneğin kişisel web sayfanızı hazırlıyorsunuz. Ama yaptığınız sayfanın diğer işletim sistemlerinde de aynı şekilde görünüp görünmediğini kontrol etmek istiyorsunuz. Ya da bir yazılım geliştiricisisiniz ve geliştirdiğiniz uygulamayı çeşitli şartlarda (sürümleri ve yüklü programları farklı işletim sistemleri) kontrol etmek istiyorsunuz. Hatta bilgisayarda kişisel işleri için Windows kullanan ve Linux'u kurup denemek için yeni bir disk bölümü oluşturmak istemeyen bir kullanıcısınız. Tüm bu senaryolarda sanal makine kurulumu size uygun bir çözüm.


Microsoft



Sanal makine (virtual pc), bilgisayarınızdaki diskte herhangibir partisyon oluşturmaya gerek olmadan, var olan işletim sisteminiz içerisinde herhangibir noktaya kurulabilen ve işletim sistemlerinin davranışlarını emule eden bir yazılımdır. 

Sanal makine uygulamasını kurduktan sonra çalıştırıp, bu sanal makine uygulamasının desteklediği işletim sistemlerinden birisini veya birkaçının kurulum işlemini CDden veya bir imaj dosyasından gerçekten yapıyorsunuz. Fakat bu kurulum dosyaları, yani kurduğunuz işletim sistminin kendisi  sanal makine uygulaması tarafından tanınan özel bir dosya formatında tutuluyor. Bu dosyayı sanal makine içerisinde açarsanız kurduğunuz işletim sistemi, var olan asıl işletim sisteminiz içerisindeyken sanki bir program çalıştırıyormuşsunuz gibi açılıyor.



KAYNAKLAR:

VİKİPEDİ
YAZILIMMUTFAĞI
WEBSEARCHER
E-BERGİ
YOUTUBE
SHIFTDELETE
CHIP

Yorumlar