HYPERLOOP- UÇAK HIZI ULAŞIM PROJESİ(USTA İNİCEK VAR MÜSAİT BİYERDE)

HYPERLOOP ÇILGIN PROJESİ 

KARADA, UÇAK HIZINDAN DAHA HIZLI YOLCULUK ARTIK HAYAL FİLAN DEĞİL.(HOCAM VALLA UÇAK HIZI DERKEN ŞOFÖR BAYILDI.)


Evet artık eskiden beri hayalini kurduğumuz,kahvelerdeki amcalarımız dahil,uçak hızında karada seyahat projesi hazır durumda.


Alex Davies’in Wired’da yer alan yazısı projedeki son gelişmeleri içeriyor. SpaceX ve Tesla Motors CEO’su Elon Musk’ın vakum teknolojisiyle yer üzerinde yer alacak tüplerde süper hızlı seyahati mümkün kılan ulaşım projesi 2013’te 57 sayfalık bir tanıtım yazısıyla duyurulmuştu. Tüp ortamında oluşturulan hava basıncıyla çalışacak Hyperloop’un ışık hızına yakın bir hıza ulaşacağı varsayılıyor.


 Hyperloop Transportation Technologies (Hyperloop Ulaşım Teknolojileri) kısa bir süre önce, Oerlikon Leybold Vacuum ve mühendislik tasarım firması Aecom ile projeyi hayata geçirmek üzere bir anlaşmaya imza attıklarını açıkladı. Her iki firma projeye uzmanlık desteği verecek, karşılığında da büyük olasılıkla Hyperloop Ulaşım Teknolojileri’nde hisse sahibi olacaklar ve Hyperloop'un inşası 2016'da başlayacak.


Her şey planlandığı gibi giderse(her iş Besmele ile) Hyperloop’un ilk yolcularıyla yola çıkması 2016 yılında gerçekleşecek.(2016 geçti demeyin, adamlar yolları kazıyor.) Aracın prototipi Kaliforniya’daki Quay Valley’de 5 mil (yaklaşık 8 kilometre) gideceği de söyleniyor(ne gitmesi ya uçuyo uçuyo). Başka neler söyleniyor peki: Proje ekibinin 400 kişiden oluştuğu, bu kişilerin Hyperloop çalışanı değil NASA, Boeing, SpaceX gibi şirketlerle düzenli iş yapan, boş zamanlarını da Hyperloop projesinde geçiren kişiler olduğu.(nasa dedi ümidi kestik.)


Günümüzde, Sylmar ve Hayward arasındaki yerleşim yerleri ana ulaşım ağına bağlanabilmek için farklı ulaşım kanallarıyla aktarma yapmak durumunda kalmaktadır. Bu da toplam seyahat süresinin önemli miktarda uzamasına neden olmaktadır. Benzer bir sorun, havaalanlarına merkezlerden ulaşımın uzak olmasına nedeniyle Los Angeles ve San Francisco arasındaki hava ulaşımında da yaşanmaktadır. Bunları da dikkate alan projenin master planına göre, ulaşım ağının Tejon Pass'ın hemen güneyindeki Sylmar civarından başlaması planlanmıştır. Böylece güzergâh, kuzeyde I-5 otoyolunu takip ederek San Francisco Körfezi'nin doğusundaki Hayward yakınlarında bitecektir




(Ben anlamadım abi diyenlere gelsin.)



KAYNAK:

HYPERLOOP.COM

VİKİPEDİ

ONEDİO

Yorumlar