Mekatronik Nedir ? | Öğrenci Gözünden Mekatronik


Mekatronik Nedir ?

Bu soruyu her gün ille birisi bana sorar ve bölümümü sevdiğim için anlatmadan asla sıkılmam.(Yalan.)

Sıkmadan kısa tanım yapmak gerekirse,


Mekatronik, makine, elektronik, yazılım ve kontrol mühendisliğine dayanan, çok kontrollü bir mühendislik dalıdır. Gelişen teknolojiye bağlı olarak birçok alan ve sektörle bağlantılı olan mekatronik hemen her evin içinde kullanılan elektronik cihazların üretiminde kullanılmaktadır.


Tanım olarak oldukça karışık bir bölüm gibi görünse de geleceğin mesleklerine aday bir bölümdür.


Tanımı kadar içeriğide karmaşık olması sizi korkutmasın.Çünkü okulu kazanmadan önce bir çok blog,yazı,tartışma konusu okudum ve sordum;

Herkes farklı bir şey diyordu, kimisi kötülüyor kimisi zor diyor kimisi öve öve bitiremiyor.Bu yüzden okula başlamadan önce stres oldum.

Bölüm olarak farklı dallarının olmasının en büyük avantajı,kendinizi hangi alanda yetenekli veya hangi alana istekli görüyorsanız o bölümde uzmanlaşabilir ve rahat iş bulabilirsiniz.

Örneğin ben 1.sınıfı bitirdim ve kendimi yazılım ve mekanik kısmında geliştirmek bu alanda iş yapmak istiyorum.

MEKATRONİK DERSLERİ NELERDİR?


Hemen hemen tüm üniversitelerde aynı dersler görülmektedir.Ben Uludağ Üniversitesinde okuduğum için,derslerimiz bu şekilde.


İŞ BULMA İMKANLARI NASIL ?


Her bölümün altın sorusu;

"İş imkanı ve kaç para kazırlar  ?"

İşin sırrı,kendini ne kadar geliştirip,okuduğun bölümü kariyer odaklı düşünüp,meslek edindiğini farkında varmana bağlı.

Mekatronik de bunlardan birisi.Bölümde elektrik,elektronik,yazılım ve mekanik temelli olduğu için neredeyse piyasanın tamamına el atmaktadır

İş nasıl bulunur demeyin iş bulunur,

işi bulduktan sonra işe girersiniz ve artık ustalığınız konuşur.Demek istediğim üniversite zamanında bölümle paralel kendinizi ne kadar çok geliştirirseniz kariyeriniz ve çalışma hayatınız o kadar iş bulma derdine düşmeksizin olur.



Daha ayrıntılı bilgi için :

afgulcay@gmail.com





Yorumlar